اعلام سقف بخشودگی جرایم مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی

اعلام سقف بخشودگی جرائم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی

فهرست محتویات

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف ۵ میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و ۲۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی اعمال خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ها اعلام کرده است که اعتبار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال/دوره برای مودیانی که تا آخر بهمن ماه سال جاری به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط اقدام کنند، برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال است.

بخشودگی جرائم مالیاتی به مناسبت دهه فجر

در راستای تکریم مودیان مالیاتی به مناسبت دهه مبارک فجر، رئیس کل سازمان امور مالیاتی شرایط و میزان بخشودگی جرایم مالیاتی و عوارض را در بخشنامه ای به مدیران کل امور مالیاتی تفویض کرده است.

در لیست بسته های نرم افزاری به اندیش می‌توانید در خصوص نرم افزار سامانه مودیان به اندیش بیشتر بدانید.

سید محمد هادی سبحانیان، در بخشنامه ابلاغی اعلام کرده است که بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال/دوره برای افراد حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و برای افراد حقوقی تا سقف بیست میلیارد ریال انجام می‌شود. این بخشودگی مستقل از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره است و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، تأثیری بر بخشودگی جرایم قابل بخشش ندارد.

همچنین، بخشودگی جرایم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در صورت عدم اعتراض مودی و یا انصراف از اعتراض در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ نامه اعلامی انجام می‌شود و مبلغ مورد بخشودگی حداکثر تا صد درصد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم