ويژگي هاي نرم افزار حسابداري خوب

فهرست محتویات

یک نرم افزار حسابداری خوب برای انواع سازمان ها به بهبود کارآیی  و شغلي  آن سازمان رابط مستقيم دارد  نرم افزار حسابداری سازمانها را قادر می سازد تا حساب های تجاری و معاملات مالی را با راندمان مدیریت کنند. برخی از برنامه ها برای کارهای حسابداری ساده طراحی شده اند و برخی از آنها قادر به تنظیم کل امور مالی و اقدامات مشاغل بزرگ هستند. نرم افزار حسابداری شامل ماژول های عملکردی مانند ژورنال ها ، دفترچه راهنمای عمومی ، حقوق و دستمزد ، حساب های قابل پرداخت ، حساب های دریافتنی و مانده حساب است. این سازمان در یک سازمان به عنوان یک سیستم اطلاعات حسابداری عمل می کند. برای ساده سازی امور مالی و نرم افزار مدیریت حسابدار با ویژگی های قابل انعطاف طراحی شده است.

در اینجا 7 ویژگی  برای همه نوع سازمان ها ، برای بهبود کارآیی شغلی و کاری كه ضروري و معاملات مالی را با راندمان بهتري را مدیریت کنند را برسي مي كنيم.

گزارش و تحليل

در دنیای تجارت امروز ، اطلاعات دقيق مالي هر شركتي براي حركت به سمت درست حرف اول را مي زند. يك نرم افزار حسابداری باید قابلیت های قوی و دقیقي در گزارش ها و تجزيه و تحلیل داده ها داشته باشد.كه به حسابدران و مديران مالي كمك مي كند تا قدرت تصميم گيري بهتري داشته باشند.

كاربر پسند باشد

همه افراد از دانش فنی برخوردار نیستند و اگر كار كردن با نرم افزار مشكل باشد ممكن است درك كابر را سخت و يا سردرگم كند. و باعث اتلاف  وقت و انرژي بيشتري شود. همچنين در يك نرم افزار خوب با گزارشات نموداري و تصويري مي تواند درك شفاف تري از وضعيت شركت ارائه نمايد و نتيجه آن ارتباط حسابداران و مديران مالي با مديران ارشد را تسهيل مي نمايد.

سفارشی سازی

یک نرم افزار حسابداری و مالی مناسب با توجه به نیاز و نیازهای تجاری  قابل تنظیم است و به راحتی می توانید داده ها و گزارش های آن را با توجه به سهولت و نیاز مشتری تنظیم کنید.

قابليت گسترش پذيري

امروزه سازمان كوچك روند روبه رشد را دارند  در صورت رشد و توسعه تجارت ، نرم افزار حسابداری باید توانایی افزایش مقیاس خود را بر این اساس داشته باشد و قابليت اضافه شدن ماژول هاي ديگري مانند حقوق و دستمزد و خزانه داري و غيره را داشته باشد.

سيستم يكپارچه

تنها ثبت سند حسابداری برای یک سازمان کافی نیست. بلكه سازمان‌ها فعالیت‌های  متعددی از جمله کنترل عملیات اسناد، کنترل حساب‌های بانکی، انبارداری، مدیریت فروش و خريد و يا محاسبه دستمزد کارمندان و… دارند. تمامی اطلاعات گفته شده، درنهایت تبدیل به موجودی‌های مالی سازمان می‌شوند. یکپارچگی نرم‌ افزار حسابداری به سازمان کمک می‌کند، اطلاعات به شیوه‌ای منسجم ثبت شوند؛ در نتیجه، دوباره‌کاری پیش نمی‌آید و تجمیع اطلاعات به‌شکلی سازمان‌یافته‌تر دردسترس خواهد بود.

امنیت

بخش حسابداری همیشه دارای اطلاعات محرمانه و مهمی است که به اسرار هر سازمانی در آنجا شناخته می شود ، حفظ امنیت و ایمن کردن اطلاعات آن بسیار مهم است. در آنجا یک ویژگی امنیتی برای هر سازمانی نیز مهم است. ضمن انتخاب هرگونه نرم افزار حسابداری و مالی ، ایمنی و امنیت داده ها را به عنوان یک ویژگی اساسی بررسی کنید.كه مي توان به دسترسي محدود كردن كاربران به هر سيستم و ثبت اطلاعات هر تراكنش كاربر باتوجه به تاريخ و زمان وقوع مي تواند نقش اساسي در امنيت اطلاعات داشته باشد.

پشتيباني از نرم افزار و خدمات پس از فروش

پشتیبانی و خدمات پس از فروش يكي از مهمترين گزينه هاي انتخاب يك نرم افزار خوب هست که حسابداران بتوانند به آن تکیه کنند، بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌ افزار، خدمات پس از فروش را فقط نصب نرم‌ افزار برای مشتری می‌دانند، اما در مورد نرم افزار هاي حسابداري واقعیت فراتر از این موضوع است، شرکتهاي ارائه دهنده نرم افزار حسابداري باید پاسخ‌گوی سوالات مشتريانشان باشند، خریداران نرم‌ افزار باید اطمینان داشته باشند که متناسب با نیازشان می‌توانند مسائل‌شان را برطرف کنند و کارشناسان پشتیبانی آن نرم‌ افزار، باید پاسخ‌گویی و رفع مسائل مشتری را مهم‌ترین مسوولیت‌شان بدانند.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی با کیفیت بالا نیازمند زیرساختی قوی است تا سازمان بتواند به‌شکلی موثر درخواست و نيازهاي مشتری را مدیریت کند. وجود خدماتي نظير پاسخ‌گویی تلفنی ، پاسخ‌گویی آنلاین، تلفن پاسخگوی گویا، مراجعه‌ی حضوری، ابزار مناسب آموزشی و… همگی از خدماتی هستند که با کیفیت مناسب توسط سازمان ارائه کننده نرم‌ افزار می‌بایست ارائه شوند. ارائه خدمات پشتيباني مناسب  به صورت چشم گيري مي تواند يك سازمان را در برابر مسائل و مشكلات بيمه و صرفه جويي در زمان را داشته باشد.