راهنمای سامانه خرید آرد کشور

راهنمای سامانه خرید آرد

فهرست محتویات

سامانه خرید آرد کشور یکی از سایت‌های تازه تأسیس در سال‌های اخیر برای یکپارچه‌سازی توزیع آرد در میان مردم است. تمامی نانوایان می‌توانند با مراجعه به این سایت و مطالعه راهنمای سامانه خرید آرد، درخواست خود را به‌راحتی در آن ثبت کنند.

ازآنجایی‌که این سامانه سایتی جدید به شمار می‌رود؛ ممکن است افراد در انجام مراحل مورد نیاز با مشکل مواجه شوند و به راهنمای سامانه خرید آرد نیاز پیدا کنند؛ بنابراین هر شخص نیاز به کسب اطلاعات لازم هرچند کم درمورد این سامانه دارد. اگر شما نیز نیاز به خرید آرد یارانه‌ای دارید، اما هنوز در مورد  نحوه انجام آن به اندازه کافی نمی‌دانید، مقاله راهنمای سامانه خرید آرد را از دست ندهید.

لازم به ذکر است شرکت به اندیش برای آن دسته از مدیران کارخانجات آرد، نرم افزار کارخانه آرد آسیابان را فراهم کرده به راحتی با سامانه اداره غله و سامانه بانك سپه ارتباط دارد و امکان خريد در سامانه فروش آرد به صورت اماني با نانوايان را فراهم میکند.

معرفی سامانه خرید آرد کشور

در سال‌های اخیر، یکی از چالش‌های مردم عدم وجود بستری مناسب برای خرید آرد بوده است. سامانه خرید آرد کشور، راهکار دولت برای توزیع عادلانه آرد در میان نانوایان است. این سامانه توسط بانک سپه و مشارکت همکاری بازرگانی دولتی ایران به‌منظور تسهیل خرید راه‌اندازی شد.

این سامانه امکان خرید آرد دولتی با قیمت مناسب و به‌صورت غیرحضوری برای افراد فراهم کرده است. تمامی متقاضیانی که دارای سهمیه هستند؛ می‌توانند با واردکردن نام کاربری و دیگر اطلاعات مورد نیاز، درخواست خود را برای خرید آرد ثبت کنند.

سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور، سایت دیگری است که افراد می‌توانند سفارش خرید آرد دهند. در سال‌های اخیر، این سامانه کم‌کم جایگزین سامانه خرید آرد کشور شد. البته هنوز برخی از افراد گفته‌اند که می‌توانند از سامانه قبلی استفاده کنند؛ اما پس از مدتی آنها نیز باید خرید آرد خود را در سایت جایگزین شده، سامانه یکپارچه مدیریت آرد، انجام دهند.

ورود به سامانه خرید آرد کشور

در این بخش از راهنمای سامانه خرید آرد کشور به آموزش ورود به سامانه خواهیم پرداخت. برای ورود به سامانه خرید آرد کشور، همانند هر سایت دیگری نیاز به اینترنت دارید. ورود به این سامانه دارای چند مرحله است که پس از انجام آنها، می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. ابتدا سایت baker.ebanksepah.ir را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد شوید.

 پس از جست و جوی سایت، صفحه‌ای با دو کادر نام کاربری و رمز عبور برای شما به نمایش در می‌آید تا اطلاعات خود را وارد کنید. پس از وارد کردن موارد مورد نیاز، کد امنیتی را در جایگاه مربوط به آن تایپ کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.(نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور را در ادامه مقاله برای شما شرح داده‌ایم.)

پس از گذشت مدتی از احداث سامانه خرید آرد، برخی از افراد امکان دسترسی به این سایت را نداشتند. این مشکل در هنگام ورود به سامانه ممکن است برای شما نیز پیش بیاید. در صورتی که نتوانستید به سایت اصلی وارد شوید؛ سامانه gfloursale.banksepah.ir با نام سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور برای همین منظور طراحی شده است.

شماره تماس ادارات غله استان‌های مختلف در صفحه ورود قرار گرفته است؛ بنابراین اگر مشکلی مشاهده کردید، برای حل آن با شماره تماس مربوط به شهر خود تماس بگیرید و یا به اداره غله شهر خود مراجعه کنید.

راهنمای سامانه خرید آرد
راهنمای سامانه خرید آرد کشور

نکات ورود به سامانه خرید آرد کشور

چگونگی دریافت اطلاعات و تغییر رمز عبور پس از ورود به سایت، از جمله نکاتی هستند که حتماً باید در راهنمای سامانه خرید آرد کشور به آن بپردازیم. در صورت عدم توجه به نکاتی که ذکر می‌شود، ممکن است برای ورود به سایت و یا ورود مجدد دچار مشکل شوید.

نحوه دریافت رمز عبور و نام کاربری

همان‌طور که گفتیم، برای ورود به سامانه خرید آرد کشور نیاز به رمز عبور و نام کاربری دارید؛ اما یکی از سؤالاتی که همواره برای کاربران به وجود می‌آید این است که آنها را از کجا باید دریافت کنند؟ نام کاربری سایت به طور پیش‌فرض، شناسه نانوایان تعیین شده است؛ بنابراین اگر شناسه خود را نمی‌دانید با مراجعه به اداره غله، آن را دریافت کنید. رمز عبور را همین اداره برای افراد به طور اختصاصی تعیین می‌کند.

اگر برای خرید وارد سامانه یکپارچه مدیریت آرد شده‌اید، نام کاربری شما همانی است که در اختیار شما قرار داده‌اند. رمز عبور نیز کد ملی شما در نظر گرفته شده است. درصورتی‌که برای ورود به سایت با مشکل مواجه شدید، باید به اداره غله شهر خود مراجعه کنید.

تغییر رمز عبور پس از ورود به سایت

یکی از عملیاتی که هر کاربر پس از ورود به سایت حتماً باید انجام دهد؛ تغییر رمز عبور است. همان‌طور که گفتیم کد ملی به‌عنوان رمز عبور شما در نظر گرفته می‌شود؛ اما شما باید به محض ورود به سایت رمز عبور خود را تغییر دهید.

نحوه خرید آرد از سامانه خرید آرد کشور

در حال حاضر ورود به سامانه خرید آرد کشور (baker.ebanksepah.ir) برای متقاضیان ممکن نیست؛ بنابراین افرادی که قصد خرید آرد را دارند باید به سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور (gfloursale.banksepah.ir) رفته و در آنجا درخواست خود را ثبت کنند. پس از اینکه افراد وارد حساب کاربری خود در سامانه شدند، مطابق با سهمیه‌ای که برای آنان در نظر گرفته شده سفارش خرید آرد می‌دهند.

باید این نکته را در نظر بگیرید که هیچ فردی نمی‌تواند بیشتر از سهمیه‌ای که برای او در نظر گرفته شده در سامانه، خرید آرد  انجام دهد. این کار زمینه سودجویی بسیاری از سوءاستفاده‌گران را از بین برده است.

راهنمای ثبت نام سهمیه آرد روستایی

علاوه بر نانوایان، روستاییان نیز از طرف دولت ایران دارای سهمیه دریافت آرد هستند. این سهمیه بر اساس اطلاعاتی که از آمار جمعیت شهری و روستایی به دست می‌آید؛ تعیین می‌شود. وظیفه توزیع آرد در میان مردم بر عهده سازمان تعاون روستایی قرار دارد.

روستائیان نیز باید همانند افراد دیگر برای خرید آرد به سامانه یکپارچه مدیریت آرد مراجعه کنند. البته استثنائاتی نیز در این مورد وجود دارد؛ برای مثال افراد که در روستاهای سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند و همچنین عشایر این منطقه باید به سامانه «سنتا» بروند.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره نحوه ثبت‌نام روستائیان در سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور وجود ندارد، اما افراد می‌توانند با استفاده از شماره تماس‌هایی که در صفحه ورود به سایت قرار دارند، با اداره غله تماس بگیرند و ابهامات خود را برطرف کنند.

جمع بندی راهنمای سامانه خرید آرد کشور

کاربران زیادی پس از ثبت اطلاعات در سامانه خرید آرد کشور و ثبت سفارش اعلام رضایت کرده‌اند. با توجه به نظرات افرادی که در این سامانه سفارش خرید انجام داده‌اند؛ سامانه خرید آرد کشور یکی از راهکارهای مفید دولت برای خرید آرد بوده است. اگر شما هنوز اطلاعات کافی درباره این سامانه ندارید؛ با خواندن این مقاله و یا تماس با اداره غله شهر خود، می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. قصد ما در مقاله راهنمای سامانه خرید آرد کشور آموزشی جامع و کلی در خصوص کار با این سامانه برای تسهیل کار شما عزیزان بوده است که امیدواریم با خواندن این مطلب به نتیجه مطلوب رسیده باشید.

مدیران کارخانجات آرد کشور در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص نرم افزار حسابداری کارخانه آرد آسیابان و سایر بسته های نرم افزاری و حسابداری شرکت به‌اندیش می‌توانند از طریق یکی از راه های ارتباطی با ما در تماس باشند.